Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Widget HTML #1

Cerita Kancil dan Anjing dalam Bahasa Inggris dan Artinya


The Mouse Deer and the Dog

There was once a mouse deer who lived in the forest. He was very clever and often outwitted the other animals. One day, he was walking along the river bank when he saw a big, juicy watermelon. He wanted to eat it, but he knew it belonged to a farmer who had a fierce dog guarding his field.

He thought of a plan to get the watermelon. He went to the dog and said, “Hello, my friend. You look very bored. Why don’t you come with me to the river and have some fun?”

The dog was curious and agreed to go with the mouse deer. The mouse deer led him to the river and said, “Look, there is a big, juicy watermelon floating in the water. Let’s swim and get it.”

The dog did not know that it was actually a reflection of the watermelon on the river bank. He jumped into the water and swam towards the watermelon. The mouse deer quickly ran to the river bank and grabbed the real watermelon. He then ran away with it, leaving the dog in the water.

The dog realized that he had been tricked by the mouse deer. He was very angry and swore to get revenge. He ran after the mouse deer, but he could not catch him. The mouse deer was too fast and agile. He escaped into the forest and enjoyed the watermelon.

The dog learned a lesson that day. He should not trust the mouse deer, who was very cunning and clever.

Terjemahan:

Dahulu kala, ada seekor kancil yang tinggal di hutan. Dia sangat cerdik dan sering mengelabui binatang lain. Suatu hari, dia sedang berjalan di tepi sungai ketika dia melihat semangka yang besar dan manis. Dia ingin memakannya, tapi dia tahu itu milik seorang petani yang memiliki anjing galak menjaga ladangnya.

Dia memikirkan rencana untuk mendapatkan semangka itu. Dia pergi ke anjing dan berkata, “Halo, temanku. Kamu kelihatan sangat bosan. Kenapa kamu tidak ikut saya ke sungai dan bersenang-senang?”

Anjing itu penasaran dan setuju untuk pergi bersama kancil. Kancil membawanya ke sungai dan berkata, “Lihat, ada semangka yang besar dan manis mengapung di air. Ayo berenang dan ambilnya.”

Anjing itu tidak tahu bahwa itu sebenarnya adalah pantulan semangka di tepi sungai. Dia melompat ke air dan berenang menuju semangka itu. Kancil dengan cepat lari ke tepi sungai dan mengambil semangka yang asli. Dia kemudian lari membawa semangka itu, meninggalkan anjing di air.

Anjing itu menyadari bahwa dia telah ditipu oleh kancil. Dia sangat marah dan bersumpah akan membalas dendam. Dia berlari mengejar kancil, tapi dia tidak bisa menangkapnya. Kancil terlalu cepat dan lincah. Dia lolos ke hutan dan menikmati semangka itu.

Anjing itu belajar pelajaran hari itu. Dia tidak boleh percaya pada kancil, yang sangat licik dan pintar.

Posting Komentar untuk "Cerita Kancil dan Anjing dalam Bahasa Inggris dan Artinya"